POMORZE ZACHODNIE – WYCIECZKA UCZNIÓW KLAS DRUGICH

Wczesnym porankiem 9 maja uczniowie klas drugich wyruszyli na dwudniową wycieczkę na Pomorze Zachodnie. Pierwszym punktem programu był Szczecin – stolica województwa Zachodniopomorskiego. Zwiedzanie tego pięknego miasta rozpoczęliśmy od spaceru po Wałach Chrobrego – tarasach widokowych biegnących wzdłuż Odry.

Podczas wędrówki pan przewodnik przybliżył nam historię miasta i opowiedział wiele interesujących ciekawostek. Widzieliśmy m.in. Akademię Morską, Muzeum Narodowe i pomniki znajdujące się na trasie naszego marszu. Następnie przemieściliśmy się w okolice Filharmonii Szczecińskiej, której projekt zajął  pierwsze miejsce w prestiżowym konkursie Eurobuild Awards 2014 w kategorii Najlepszy projekt architektoniczny roku. Filharmonia Tam poszliśmy pod Pomnik Czynu Polaków, którego wysokość ma 22,5 m, rozpiętość skrzydeł – 6,5 m, waga orłów to 60 ton, a całkowita wysokość kolumny wynosi – 22,75 m. DSCN1308 Ostatnim punktem programu było zwiedzenie Zamku Książąt Pomorskich, górującego nad Odrą.
Trochę zmęczeni ruszyliśmy do Łukęcina, gdzie nocowaliśmy. Po zakwaterowaniu udaliśmy się na plażę, aby nacieszyć się piękną pogodą i zażyć świeżego powietrza. Nie skończyło się jednak tylko na spacerze. Graliśmy w palanta, szukaliśmy muszelek, a odważniejsi kąpali się w morzu… Pełni wrażeń i w doskonałych humorach wróciliśmy do ośrodka na obiadokolację. Mimo tak intensywnego dnia nadal byliśmy pełni sił. W związku z tym wróciliśmy na plażę, aby obejrzeć zachód słońca, a później bawiliśmy się jeszcze przy ognisku.
Noc przebiegła bez zakłóceń, więc wcześnie rano niektórzy z nas wyruszyli wraz z p. Aleksandrą Leżoń na plażę, aby pobiegać i poćwiczyć.

ćwiczenia
Drugiego dnia wycieczki po śniadaniu opuściliśmy ośrodek Wrzos i pojechaliśmy do Międzyzdrojów, aby odwiedzić Zagrodę Żubrów, znajdującą się w Wolińskim Parku Narodowym, pospacerować Aleją Gwiazd, zjeść gofry, lody, pójść na molo i pożegnać się z naszym pięknym morzem.
Tego dnia został nam jeszcze jeden punkt programu do zrealizowania – wizyta w Centrum Słowian i Wikingów w Recławiu, na wyspie Wolin. Tam pani przewodniczka oprowadziła nas po skansenie, w którym mogliśmy zobaczyć repliki wczesnośredniowiecznych chat i warsztatów będących rekonstrukcją ówczesnego Wolina.
chata
Szkoda, że tak szybko nastąpił koniec naszej wycieczki na Pomorze Zachodnie.
Przez cały wyjazd towarzyszyła nam piękna pogoda, dzięki czemu wycieczka stała się jeszcze bardziej atrakcyjna 🙂