KLASY TRZECIE W WARSZAWIE

?

Dnia 10 maja 2016 roku uczniowie klas trzecich wraz z opiekunami p. Anną Chelińską, p. Beatą Kreli, p. Jolantą Myszewską-Ścigała, p. Danielem Kocujem oraz p. Dyrektor Martą Michalkiewicz udali się na czterodniową wycieczkę do Warszawy.

Pierwszy dzień naszego pobytu w stolicy rozpoczęliśmy od Łazienek Królewskich. Spacerując po przepięknym kompleksie pałacowo-parkowym, zatrzymaliśmy się przy Amfiteatrze na Wyspie, Białym Domku, a także Belwederze i pomniku Fryderyka Chopina.
Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta w Sejmie. Wnikliwa kontrola przy wejściu do gmachu przypominała odprawę przed odlotem samolotu Po dokładnych instrukcjach ze strony dbających o bezpieczeństwo strażników  dostaliśmy się do Sali Plenarnej. Pani przewodnik wyjaśniła nam zasady obradowania Sejmu, opisała historię tego budynku oraz przybliżyła pracę polityków.
Następnie udaliśmy się na Stadion Narodowy. Wśród nas jest wielu kibiców piłki nożnej, dla których wizyta w tym miejscu była bez wątpienia spełnieniem marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, mogliśmy podziwiać cały obiekt. On naprawdę robi ogromne wrażenie!
Zmęczeni całym dniem udaliśmy się do hotelu, gdzie przywitano nas smaczną obiadokolacją. Po rozlokowaniu się w pokojach regenerowaliśmy siły i bardzo miło spędziliśmy czas.

Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Historii Żydów Polskich ,,POLIN”. W ciągu dwóch godzin poznaliśmy całe 100 lat narodu, który współtworzył naszą historię. Muzeum POLIN jest znakiem dokonującego się przełomu we wzajemnych stosunkach Polaków i Żydów. Wizyta w tym miejscu pozwoliła nam przenieść się w czasy przedwojenne i poczuć klimat tamtych lat, kiedy to różne kultury, różne społeczności żyły obok siebie, akceptując się, szanując i nierzadko przyjaźniąc. Naprawdę wspaniała lekcja historii. I nie tylko… To niezwykłe miejsce pomogło nam zrozumieć tamte czasy i docenić to, co dziś mamy.
Kolejnymi miejscami, które odwiedziliśmy było Muzeum Więzienia Pawiak oraz Pałac w Wilanowie.
Ciekawym punktem zwiedzania był również spacer po Starym Mieście. Pani przewodnik zaprowadziła nas na Starówkę, następnie do Bazyliki Jana Chrzciciela, w którym są pochowani min: Stefan Wyszyński (prymas Polski), Józef Glemp (prymas Polski) i Stanisław August Poniatowski (król). Na samym końcu zwiedzania z przewodnikiem udaliśmy się pod pomnik Małego Powstańca.

Trzeci dzień wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzania gmachu TVP. Pan przewodnik wyjaśnił nam szczegóły pracy ludzi prezentujących na ekranach telewizorów wiadomości sportowe. Mogliśmy zobaczyć to wszystko, czego nie widać podczas transmisji telewizyjnej. Dowiedzieliśmy się ile urządzeń i ludzi potrzeba do nagrania kilkuminutowego programu. Następnie udaliśmy się do studia, gdzie nagrywane są programy ,,Jaka to melodia?”, ,,Świat się kręci” oraz ,,Pytanie na śniadanie”. Ostatnim punktem było Muzeum Telewizji, gdzie zgromadzone są różne sprzęty, rekwizyty oraz zdjęcia z emitowanych programów i produkcji filmowych.
Muzeum Powstania Warszawskiego było kolejnym naszym celem wycieczki. Wizyta w tym szczególnym miejscu przybliżyła nam historię naszego narodu, atmosferę, tragedię oraz  bezsilność ludzi żyjących w tak trudnych czasach. Taki bezpośredni kontakt z pamiątkami, listami, zdjęciami, filmami oraz eksponatami powoduje rzeczywisty odbiór tamtych wydarzeń i na długo pozostanie w naszej pamięci.
Po południu odwiedziliśmy jeszcze dwa Cmentarze na Powązkach i udaliśmy się do hotelu.

W piątek również nie brakowało nam wrażeń, mimo, że był to już ostatni dzień naszego pobytu w stolicy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Pałacu Kultury i Nauki, następnie udaliśmy się do galerii handlowej – Złote Tarasy, aby zakupić drobne pamiątki. Kolejnym ciekawym miejscem była Biblioteka Uniwersytecka, na dachu której znajduje się jeden z największych i najpiękniejszych ogrodów w całej Europie. Ogród stanowi doskonałe miejsce wypoczynku nie tylko dla studentów i pracowników naukowych, ale także turystów, którzy mogą podziwiać stąd panoramę miasta.
Będąc w Warszawie nie mogliśmy zapomnieć o Syrence Warszawskiej, dlatego wybraliśmy się na spacer nad Wisłę. Pomnik Syrenki jest ustawiony równolegle do rzeki. Jej prawa ręka  z mieczem jest uniesiona, zaś lewa trzyma przy piersi wypukłą tarczę, na której widnieje orzeł w koronie i napis ,,Warszawa”.
Ostatnim już punktem zwiedzania było Centrum Nauki Kopernik. Jest to interaktywna wystawa, na której znajduje się około 340 eksponatów w sześciu galeriach tematycznych. Są tam stanowiska doświadczalne i narzędzia pozwalające na samodzielne poszerzanie wiedzy i wyjaśnianie wielu zjawisk. Dzięki temu dotychczas skomplikowane dla nas prawa przyrody stały się bardziej zrozumiałe i jasne. Przekonaliśmy się, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda. Czas w tym niesamowitym miejscu minął nam bardzo szybko i udaliśmy się w drogę powrotną do domu.
Wycieczka wszystkim się bardzo podobała i zapadnie w naszej pamięci na długo 😉

Fotorelacja już wkrótce. A oto kilka zdjęć z wycieczki: